zondag en 1e therapie dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Uil - WaarBenJij.nu zondag en 1e therapie dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Uil - WaarBenJij.nu

zondag en 1e therapie dag

Blijf op de hoogte en volg Lars

24 Juni 2013 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Gisteren (zondag) nog een rustig dagje gehad. Lekker naar het strand geweest om daar heerlijk te snorkelen en te zwemmen. De watertemperatuur is hier geweldig en er zwemmen prachtig mooie vissen in de zee. Lars en Jesper liggen de hele dag met hun hoofd naar beneden in het water om te kijken wat er allemaal in de zee zwemt. Bovenop de rotsen lopen heel veel krabbetjes.
We hebben allemaal nog best wat last van het tijdsverschil, ik zit iedere ochtend heel vroeg met iedereen te whats-appen omdat ik veel te vroeg wakker ben en Lars was zo moe 's-avonds met eten dat hij huilend vroeg of hij alsjeblieft naar bed mocht om 20:00 uur.

Maandag 24-6: Vandaag was de eerste therapie dag. Lars vond het wel heel spannend en was best zenuwachtig. Om half 11 werden we verwacht in het CDTC om kennis te maken met de trainers. Lars heeft Paul als trainer, hij heeft gestudeerd in Utrecht, is 29 jaar, en is psycoloog. Sinds 6 maanden werkt hij in het CDTC. Als eerste wilde hij weten wat wij graag zouden willen zien dat er veranderd bij Lars. Wij hebben aangegeven dat we graag willen dat er naar zijn sociaal emotionele kant gekeken wordt en dat Lars ook heel veel moeite heeft met dingen proberen, vooral als het gaat om eten en drinken. Tijdens dit gesprekje wat Jan-Willem en ik samen hadden met Paul, was Lars binnen met Valentina ( begeleidster) zij heeft hem vast voorbereid op wat er ging gebeuren.

Lars kwam gekleed in een surfsuit uit het CDTC vol enthousiasme!!! Waar hij vorige week nog niks van wilde weten daar was hij nu over enthousiast. Met in zijn handen een krat met spulletjes vertrok hij met zijn begeleiders naar het dok waar de dolfijnen wachten. In het dok zijn Paul, Valentina en een dolfijntrainer aanwezig. De dolfijn die bij Lars hoort voor 2 weken heet Bonnie een zeer rustige dolfijn die de mama is van Chabelita en Nubia die op het zelfde moment ook in het bassin zwemmen bij 2 andere kinderen.
Lars vond het geweldig!!!! Zo af en toe kwam er een harde lach of gil van enthousiasme uit het water. Vooral het vast houden aan de vin vindt Lars het allerleukste. Ook liet hij de dolfijn over een stok heen springen.
Eigenlijk is het toch ongelofelijk dat Lars thuis niks over het zwemmen met dolfijnen wilde weten, en nu gaat hij zonder aarzelen of tegenspraak het water in!!!

Totaal hebben er met Lars 3 andere kinderen training. Milan, hij heeft het syndroom van down, Babette een meisje wat door zuurstof te kort in een rolstoel zit en Daan die een stofwisselings ziekte heeft en ook in een rolstoel zit. Allemaal bijzondere kinderen die uiteindelijk hopen dat deze therapie ook hun leven makkelijker kan maken. Met hulp van de geweldig lieve mensen van het CDTC, want wat een energie stoppen zij in deze kinderen.
Voor morgen hebben we de opdracht om 2 dingen mee te nemen die Lars wel graag eet en drinkt, en 2 dingen waarvan hij zegt dat hij ze niet lust. Dus gaan er morgen een banaan mee en een stuk meloen, en taksi en sinaasappelsap. Hoe dat gaat aflopen laat ik jullie morgen weer weten.
Vandaag was in ieder geval al een fantastische dag!!!!!
Drumi dushi

• 25 Juni 2013 - 06:30

Lonnekevandisseldorp:

Hoi Fam. Den uil,

Erg mooi om te lezen dat Lars het tot nu toe fantastisch vind.
    Het is echt heel leuk om dit te volgen.
    Hoop dat hij vandaag ook weer een mooie dag gaat beleven,
    Ben benieuwd wat hij met het eten en drinken gaat doen.
    Heel veel succes Lars!
    En ook veel groetjes aan Jesper.
    Liefs,uit etten-leur.

• 25 Juni 2013 - 07:21

Miranda:

He uiltjes.

leuk om het zo allemaal mee te lezen en dan ook mee te leven.
    Ben benieuwd vandaag. Succes daar.
    Leuk geschreven maud.

Dikke kus xxx

• 25 Juni 2013 - 07:55

Lonneke:

Lieve familie,

wat een leuk stuk om te lezen zus, heb je goed gedaan, Lars ik ben super trots op je hoor, het ziet er ook fantastisch uit!!!
    Fijn dat het zo leuk is, en ben benieuwd vandaag met het eet/drink project!
    Succes en dikke kus

• 25 Juni 2013 - 08:12

Meriam:

Kippevel en tranen in mijn ogen om te lezen en te zien hoe jullie duidelijk genieten van deze vakantie.
    En Lars..... wat zullen veel vriendjes jaloers op jou zijn!
    Geniet ervan!

Lieve groeten de Schippertjes

• 25 Juni 2013 - 08:29

Tessa Denkers:

Hallo allemaal,

Wat was dat spannend zeg de eerste therapiedag, geweldig om te horen dat Lars gewoon zo mee liep en zo het water in ging, mooi hoor, een hele belevenis dat kan ik je zeggen. Ook voor jullie op het bankje wachten wat hij zal gaan doen en tegen alle verwachtingen in gewoon zo gaan zwemmen. Geweldig, ik weet precies wat jullie voelen als trotse ouders. Geniet van dit bijzondere avontuur.

Groetjes van tessa, ryan en kelsey en als je Dolfijn Deedee ziet mag je die van ons een dikke kus geven.!!

• 25 Juni 2013 - 09:49

Opa Gerrit En Oma Nellie:

Hallo allemaal,

Wat geweldig om dit verhaal allemaal te lezen,,Lars wij zijn super trots op jou,geef Bonnie maar een dikke knuffel van ons, super !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Knuffel ook voor Jesper

• 25 Juni 2013 - 09:59

Oma Babs En Opa Tim:

Lieve allemaal,

We hebben met spanning op jullie eerste verslag gewacht en nu met veel emotie gelezen hoe het allemaal gaat. Wat heerlijk dat Lars zo enthousiast is dat is alvast een pak van het hart. Erg benieuwd hoe het vandaag gaat met de meloen en de sinaasappelsap.
    Blijf zo leuk schrijven Maud dan is het net of we er bij zijn. We denken veel aan jullie. Dikke kus van ons.

• 25 Juni 2013 - 12:43

Rita Denkers:

Hallo,

Wat leuk om jullie verslag te lezen, het is net of je er zelf weer bent, en wij weten hoe bijzonder het is, als je kind daar in het water ligt en dingen doet en gaat doen, die je niet verwacht had. Een spannende en mooie tijd. Geniet er van. Groetjes.
    Rita

• 25 Juni 2013 - 12:43

Rita Denkers:

Hallo,

Rita

• 25 Juni 2013 - 19:25

Sandra:

Lieve familie,

Wat een enorme ervaring moet dit zijn voor Lars, maar ook voor jullie! De tranen springen in mijn ogen, van ontroering, maar ook van vreugde en verdriet. Het is zo mooi te lezen hoe jullie dit als gezin meemaken. Diep respect voor jullie en natuurlijk alle mensen eromheen die jullie begeleiden. Ik hoop zo dat Lars hier baat bij gaat krijgen. 1 ding is zeker, deze ongelooflijke belevenis pakken ze jullie nooit meer af! Lieve schatten, geniet van de zon, de witte stranden, de schattige dolfijnen en vooral van elkaar!!!!
    Dikke kus van ons!

• 25 Juni 2013 - 20:29

Wendy:

Hallo Fam. Den Uil, wat een superleuk bericht en wat stoer van Lars.
    Ik denk dat iedereen wel een beetje jaloers op hem is. Wie wil er nou niet met een dolfijn zwemmen!
    En na een paar dagen al zo'n succesverhaal. Geniet ervan allemaal en veel succes. We blijven jullie verslag lezen, ook als we in Thailand zijn ;)

Heel veel vakantiegroetjes,
    Wendy, Peter, Lara en Mats

• 25 Juni 2013 - 22:15

Corine Mats Huub:

Heey familie,
    wij vinden het super en leuk om te zien hoe deze dolfijnen zo goed
    met lars om kunnen gaan en het lars kan helpen. ( Mats)
    Wat ontzettend leuk om jullie "reis" zo direct met ons te delen.
    Dat deze reis een onvergetelijke positieve ervaring zal zijn is wel duidelijk.
    Zet hem op Lars, we zijn al benieuwd naar jullie volgende verslag.
    Lieve groeten uit Hoeven