2e therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Uil - WaarBenJij.nu 2e therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Uil - WaarBenJij.nu

2e therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Lars

25 Juni 2013 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Vandaag de 2e therapie dag. We waren weer heel vroeg wakker doordat de telefoon van JW ging om 6 uur vanmorgen. Tja in Nederland 12:00 uur het was een niets vermoedende klant. Dus dankzij deze meneer lagen wij weer om 9 uur op het strand. Er zijn ergere plekjes op deze wereld hoor. Bij Mambo beach eerst maar een kop koffie gehaald. We hadden de tijd tot 12:00 uur. Dus even smeren en daarna keren.

Om 13:00 begon de therapie weer voor Lars. Zoals beloofd had ik de taksi, sinaasappelsap, banaan en meloen bij me. Ik gaf dit aan Paul mee naar binnen. Lars ging weer gezellig mee. Daar hebben ze eerst een spelletje domino gedaan, waarin Paul expres vals ging spelen om Lars uit zijn tent te lokken en een reactie te krijgen. Dit bleef uit.... Lars zei niks... Heel apart want als hij een spelletje met Jesper speelt is het meestal na 2 minuten al ruzie omdat er 1 vals speelt.

Na een half uurtje kwam Lars weer in zijn surfsuit naar buiten en ging hij weer op weg naar het dok waar Bonnie al op hem wachtte. Iedere dag weer een mooi moment om Lars met Bonnie bezig te zien. Na een half uurtje ging hij weer uit het water en werden op het dok de flesjes drinken en de fruit doosjes uit de tas gehaald. Het limonade drinken ging redelijk goed, hij nam een flinke slok van de sinaasappelsap.... En slikte het ook daadwerkelijk door!!!! Yeahh dat was gelukt!!! De rest van de dag had hij om het flesje jus de orange op te drinken.
Maar toen kwam de meloen.... Dat was geen succes.. Wij zagen van afstand dat hij het echt NIET ging proberen. Paul stelde voor dat hij 3 happen banaan mocht nemen maar dat hij daarna ook 3 stukjes meloen moest nemen, en terwijl hij dat zou opeten zou Paul met een massage staaf zijn handje masseren. Dit omdat dan je zintuigen van je handen worden geactiveerd en niet die van je mond. Helaas dat werkte niet bij Lars hij ging kokhalzen en spuugde het stukje meloen weer uit. Uiteindelijk heeft hij er 2 opgegeten!!! Toch gelukt maar met tranen over zijn wangen.
Als beloning mocht hij de dolfijn weer over de stok laten springen en door de hoepel laten zwemmen. Het
mooiste was om liggend op een waveboard door de dolfijn door het water heen geduwd te worden, toen waren de tranen weer gauw verdwenen.

Als opdracht kregen wij van Paul mee dat Lars vanavond 3 stukjes komkommer moest eten voordat we uit eten gingen. Pfff ik wist al dat dat niet makkelijk zou worden. Alleen al bij het woord komkommer schoot Lars in de verdediging. Hij ging het echt niet doen. Tja Lars het MOET, ik eet ook wel eens iets wat ik niet lekker vind.
Ok uiteindelijk nam hij 1 stukje, kauwde erop en ging gillen dat het vies was en spuugde het weer uit. Maar ja we gingen pas uit eten als hij er 3 opgegeten had.
We lieten hem maar even bedaren. Er was vanavond ook een bijeenkomst met alle gezinnen die meedoen en de therapeuten van het CDTC hier in het hotel. Daar gingen we dan maar eerst heen. Ook Paul was daar en vroeg natuurlijk aan Lars of het gelukt was... Ehhhh ja de jus de orange wel, maar de komkommer niet zei Lars heel eerlijk. Dan ga je het zo opnieuw proberen maar dan met een hap appelmoes erbij. Dat vond Lars een goed idee en wat denk je??? Het 2e stukje komkommer slikte hij door!!!
Yeahhh missie geslaagd op naar de pizzeria!!!!
Morgen gaat Paul proberen of het bij Lars beter werkt om te eten met muziek op zijn oren, de massage heeft nl geen effect.
Morgen dus weer een nieuwe dag met nieuwe kansen. Voor nu welterusten en Drumi Dushi voor iedereen.

• 26 Juni 2013 - 08:38

Lonnekevandisseldorp:

Heel mooi weer om te lezen maud,kijk iedere morgen op de mail,en ja hoor
    er staat weer een mooi verhaal op.
    Goed om te lezen dat hij het in ieder geval wel heeft geprobeerd.
    En vandaag muziek in zijn oren,dat zal hij wel leuk vinden denk ik.
    Ben heel benieuwd wat hij vandaag allemaal voor veranderingen mee gaat maken.
    Jullie nog heel veel plezier! Xx van ons

• 26 Juni 2013 - 08:54

Groep M2A:

Hoi Lars,

Ben je al goed bezig met de therapie? Wij hebben net gelezen, wat jij allemaal hebt gedaan! Je bent wel stoer hoor!!! (vraagt Lasse)

Wij zijn best wel jaloers, want wij moeten nog steeds een beetje leren! En zijn daar verliefde dolfijnen?(vraagt Fleur)

Heb je al een paar leuke geintjes uitgehaald, want dat doe jij altijd bij ons in de klas. Ben je ondeugend? (vraagt Pieter)

Hoe gaat het met de dolfijnen? (Rick Lauran)

Wij wensen jou heel veel plezier! Gaan wij nog even aan het werk......

Bijna vakantie!

Groetjes M2a

• 26 Juni 2013 - 09:32

Opa Gerrit En Oma Nel:

Hallo allemaal,,ieder morgen lezen wij met veel plezier jou verslag super Maud ,jij had verslaggeefster moeten worden dat is aan jou wel toevertrouwd,fijn gisteren even met jullie te skypen ,jullie blije gezichten doet ons goed, hopen dat het gaat lukken met Lars zijn eten en drinken,geniet van elk moment, dikke kus!!!!!!!!!!!!

• 26 Juni 2013 - 11:44

Rita Denkers:

Hallo,

Weer een leuk verslag en ben blij dat ik het op deze manier mag herbeleven.
    Fijn dat Lars zo goed meewerkt, maar de mensen zijn ook super lief.
    En hebben jullie al Leguanen gezien op het strand, ze lopen zo langs je heen en zijn niet erg bang uitgevallen.
    Veel succes met alles, jullie gaan zeker ook nog familie zwemmen. Dat is erg leuk om te doen.
    Veel foto's maken, laat ons maar meegenieten.
    En Lars je bent een kanjer. wat goed dat je meloen en komkommer hebt gegeten.Knap hoor.
    Doei.

• 26 Juni 2013 - 12:51

Lonneke:

he lekker he komkommer en meloen??? trots op je hoor Lars super gedaan!!!
    Blijf je best doen en geef Bonnie van mij ook een dikke knuffel....

• 26 Juni 2013 - 17:26

Nathali:

Wat en ontzettend leuke verhalen, wat een positieve veranderingen, nu al!!

We leven mee hoor! Ook de meiden vragen naar Lars. Leuk hè!

Geniet van dit moois
    Xx naat

• 26 Juni 2013 - 20:13

Jelmer Suijkerbuijk:

Hoi Lars,

Ik vind het knap dat jij sinasappelsap,meloen en komkommer proefde,ga zo door.
    Iedere dag lees ik jou verslag en vind het leuk om zo te volgen wat jij doet,ik ben wel een beetje jaloers dat jij met dolfijnen mag zwemmen.

Veel plezier groetjes van Jelmer