7e therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Uil - WaarBenJij.nu 7e therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Uil - WaarBenJij.nu

7e therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Lars

02 Juli 2013 | Curaçao, Willemstad

Lieve volgers,

Dag 7 van de therapie. Het is bijna voorbij, wat vliegt de tijd en wat zou ik het graag terug draaien om alles nog een keer te beleven en te zien. Het was allemaal zo geweldig, iedere dag weer. Iedere dag was een cadeautje.
We gaan nog 4 dagen van alles genieten.

Het was erg warm vandaag, de wind van gisteren was gaan liggen en het was bijna onbewolkt en dan kan het hier echt serieus heet zijn. Het beroep van weerman of weervrouw bestaat hier niet, want het veranderd hooguit 1 graad omhoog of omlaag maar dat is het dan ook! Niks spannends hier op weer gebied te beleven, eigenlijk gewoon saai. Ha ha. Veel verkoeling in het water gezocht dus daar was het prima uit te houden.

Jw was vandaag aan de beurt om mee naar binnen te gaan om mee te kijken bij het eetprogramma. Er ging banaan mee, druiven zonder pit , taksi en roosvicee limonade van sinaasappel en kiwi. Geen enkel probleem!! Alles was zo binnen. We zijn vandaag met Paul overeengekomen dat het eten geen enkel probleem meer is voor Lars en dat hij voortaan gewoon alles kan eten of in ieder geval kan proberen.
Uit de test van de blauwe tong van gisteren kwam inderdaad dat Lars extreem goeie smaakpapillen heeft dus hij proeft alles dus veel intenser dan wij. Hij zou eigenlijk uit een gerecht waar 5 verschillende dingen inzitten kunnen benoemen, als hij ze kent, welke dat zijn. Op zich wel een leuk gegeven en iets om in ons achterhoofd te houden.

Daarna weer heerlijk met Bonnie gezwommen. Lars had als opdracht meegekregen dat hij een lijstje moest maken met wat hij allemaal wilde doen met Bonnie. Hij had dit netjes opgeschreven en aan Rudolf gegeven en zo gezegd zo gedaan, alle trucjes werden keurig in de volgorde van Lars gedaan. Op de foto's zie je dat Lars een snorkel en duikbril op heeft. Zo kon hij zien wat Bonnie onderwater allemaal doet. Lars gooide een ring in het water die naar de bodem zakte en dan haalde Bonnie deze weer op en kon Lars dat dus allemaal goed zien.

Na een half uurtje werd er weer even op het dok wat gepraat. Lars had aangegeven dat hij niet kon veter strikken, ondanks dat hij een veter diploma heeft. We hadden een veter schoen meegenomen en daar werd meegeoefend. Je raad het natuurlijk al.... De veter werd na 1x voorgedaan door Paul, opnieuw gestrikt door Lars. Geen enkel probleem wederom. Ik heb al gezegd: we nemen Paul mee naar huis, hij krijgt alles voor elkaar bij Lars waar wij al zo lang mee bezig zijn geweest. Na 10 jaar klittenband schoenen worden zijn volgende dus gewoon met veters!!!

Het uurtje zwemmen was weer voorbij. Nog even geëvalueerd met Paul wat er allemaal gedaan was. En eigenlijk zijn we tot de conclusie gekomen dat we daar zijn waar we graag wilde zijn met Lars. Het eten gaat fantastisch, zijn gedrag gaat steeds beter en daar zullen wij ook een hele belangrijke rol in moeten spelen, en in moeten volhouden thuis. Het is vooral veel negeren want dan weet hij dat er op zijn gedrag niet gereageerd word. En hij moet zelf leren nadenken (wij willen vaak te veel voor hem denken) over wat hij nou eigenlijk doet waardoor er soms een vervelende reactie kan komen van iemand anders.
Voor de mensen die wel eens de zorg van Lars opzich nemen zullen we een nieuwe gebruiksaanwijzing maken ha ha, want we willen deze Lars graag houden.

Er waren nogal wat reacties waar er gevraagd werd hoe het met Jesper gaat. Nou deze heerlijke fijne puber vermaakt zich prima. Hij gaat graag mee kijken naar zijn broer en soms gaat hij mee snorkelen met de mensen van het CDTC. En hij vind het ook heerlijk om op een bedje in de zon op het strand te chillen. Er moet niks en dat is wel in zijn straatje.
Op de foto's zien jullie ook nog van die grote leguanen. Die lopen hier gewoon op het strand, die kan je ineens voor je voeten hebben. Ze zijn banger van ons dan wij van hun, maar ik loop er toch echt met een grote boog omheen. Jw vind het een sport om iedere keer opnieuw zijn foto nog dichterbij te maken.

Morgen alweer woensdag en de 8e therapiedag. Ik hou jullie weer op de hoogte.
Weltrusten, drumi dushi en tot morgen
Veel liefs van ons.

• 03 Juli 2013 - 06:57

Tessa Denkers:

Hallo allemaal,

Zoals jullie elke ochtend begint met alle reacties te lezen begin ik elke ochtend met het lezen van jullie avontuur.

Kelsey geniet vooral van de foto s, elke dolfijn heet dan bij haar Deedee en de leguaan herkende ze gelijk.

Wat knap en stoer van Lars dat het met eten nu zo goed gaat, veters kan strikken en al.
    Bijzonder he al die vooruitgangen in zo n korte tijd. Onbescrijvelijk en heel bijzonder.

Geniet nog maar een paar dagen.

Groetjes tessa

• 03 Juli 2013 - 10:08

Oma Babs En Opa Tim:

Hallo lieverds,

Geweldig hè al die positieve vooruitgangen wij kijken al uit naar de nieuwe en wellicht voor ons eenvoudiger handleiding. Er zat bij Lars natuurlijk ook een heleboel gemakzucht. hij wist dat het wel voor hem gedaan werd. Dus Lars nu wordt het werken geblazen, maar het zal hem ook stimuleren om nieuwe dingen te leren als hij weet dat hij het kan als hij het maar probeert.

ik denk dat wij er allemaal heel blij van worden. Geniet nog maar van alles ,veel plezier maar weer vandaag.
    Hele dikke kus van ons

• 03 Juli 2013 - 10:42

Opa Gerrit En Oma Nel:

Hallo Uiltjes,

heerlijk jullie verslag weer te hebben gelezen, wat doet Lars goed zijn best, wij zijn heel erg trots op jou
    nu straks thuis ook goed aan werken breng die handvaten mee naar huis dan kunnen wij er ook mee gaan werken ,nog een paar heerlijke dagen ,en dan zit die droomreis er al weer op,
    geniet nog maar fijn dikke kus aan Bonnie

Liefs Opa en Oma kusjes xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 03 Juli 2013 - 12:39

Rita Denkers:

Hallo allemaal,

Ja ja , .....die gebruiksaanwijzing....je weet het nooit, maar het is een gunstig teken dat hij het allemaal zo goed oppakt en dat je zo snel resultaat ziet, dat was bij Kels ook al zo snel. Jullie zullen hier nog lang op terug kijken en nagenieten van alles.
    Geniet van de laatste dagen.....en zo te horen...gaan jullie vast nog eens....?//

• 03 Juli 2013 - 13:36

Nicole Elst (juf Nicole):

Hoi!

Wat super knap van Lars, dat hij het allemaal zo oppikt! Heel leuk om jullie verslagen te lezen en foto's te bekijken! Ik ben ook zeer benieuwd, naar de nieuwe handvatten van Lars!

Groetjes aan Lars! Geniet er nog van!

• 03 Juli 2013 - 18:21

Meriam:

Weer heerlijk jullie verslag te lezen. Weer met kippevel op mijn armen... ik (maar ook Will) beleef het gewoon allemaal mee! Ontroerend!
    Veel plezier nog enne..... Paul mag je best meebrengen hoor!

Lieve groeten de schippertjes

• 03 Juli 2013 - 19:44

Ria Oonincx:

Hallo allemaal,

Lees nu iedere dag de verslagen en vind het bijna ongelooflijk om te zien wat er met Lars gebeurt .
    Wat een geweldige mensen( en dieren) dat ze dit kunnen bereiken.
    Straks voor jullie de uitdaging om dit voort te zetten.
    Geniet nog van de laatste dagen!

Groetjes Ria.

• 03 Juli 2013 - 21:22

Tante Lonnie:

ohhh wel jullie verslag gelezen maar geen tijd gehad vanmorgen om iets te schrijven, je zeg mijn foto he zus, had het heeeel druk vandaag hihi

als ik dit schrijf is het hier alweer bijna half tien en onze dag al een heel eind op weg, maar bij jullie duurt deze dag nog even, geniet lekker nog even. en ik wacht op het boekje met gebruiksaanwijzingen...enne die Paul, die mag best meekomen geloof ik "leuk"

dikke dikke kusssss

• 04 Juli 2013 - 02:51

Ellen:

Heeee
    Wat fijn dat eigenlijk alle doelen al bereikt zijn,en zeker nu thuis verder,maar dat komt vast goed,jullie zijn toppers,dat redden jullie zeker met elkaar! En ook wat gaat de tijd vug,wil er echt niet aan denken,ben zoiezo slecht in afscheid nemen. Nog maar even een paar dagen genieten,tot morgen tom Ellen Rick Loes Coen en xxxxx van daan