Zware therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Uil - WaarBenJij.nu Zware therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Uil - WaarBenJij.nu

Zware therapiedag

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Lars

17 Augustus 2016 | Curaçao, Willemstad

Dinsdag 16 augustus de 2e therapie dag. De wekker weer gezet en om 7:00 uur vanmorgen zaten we weer met z'n drieën aan tafel. Jesper draait zich op dat moment nog lekker een keer om. De combinatie van dit tijdstip en puber zijn gaan natuurlijk niet samen ha ha.

Om 7:45 liepen we het terrein op van het CDTC (curaçao dolphin therapy center) de zon staat al hoog aan de hemel. Bibi en Alisa (inmiddels weet ik hoe de stagiere heet ) kwamen klokslag 8:00 uur Lars ophalen. Goedemorgen Lars... hai zegt lars.... nee goedemorgen Lars..... ok goedemorgen... heb je er zin vraagt Bibi.... nee zegt Lars.... ok dat is jammer en Bibi gaat op de grond zitten... als je er toch geen zin in hebt kunnen we beter hier op de grond in het zonnetje gaan zitten....

Lars probeert namelijk alles met een "geintje" te beantwoorden en dat gaat Bibi als eerste proberen af te leren. Geintjes zijn leuk maar hij moet wel weten wanneer het kan en wanneer niet. En nu kon het dus niet. Na even een gesprekje op de grond met Lars gingen ze toch met
z'n drieën naar de therapie ruimte. Daar vroeg Bibi aan Lars om in kleermakerszit te gaan zitten. Dat deed hij niet en zij gaat niet verder voordat Lars doet wat zij vraagt... hij verzint allerlei excuses om het maar niet te doen.... maar Bibi heeft engelen geduld. Uiteindelijk lukte het. Omdat Lars heel veel moeite heeft met keuzes maken kreeg hij de opdracht om bij iemand op kantoor een spelletje te halen, maar zij had de opdracht gekregen van Bibi om Lars ook iets anders aan te bieden nl een rol plakband waar hij eigenijk niks aan had.... hij koos voor het plakband en zei haha het was een geintje dat ik die mee nam!!! Tja zei Bibi dat was je keuze dus neem maar mee naar buiten
ja maar daar heb ik niks aan zei Lars nee inderdaad maar daar had je dan eerder over na moeten denken.
Ze liepen (met plakband rol) naar het dok om met Chabalita te gaan zwemmen. Daar aangekomen MOET Lars de dolfijnen trainster Amber begroeten met goedemorgen..... en toen ging het fout...... hij vertikte dat om te doen. En ook daar heeft Bibi heel veel geduld. Lars we kunnen pas gaan zwemmen met de dolfijn als jij netjes goedemorgen hebt gezegd en dus wachten we hier net zo lang tot jij dat doet. Lars deed het niet..... en de tijd ging voorbij een uur ging voorbij.....en toen gebeurde er iets waar Bibi geen rekening mee had gehouden. Lars begon erg te huilen en te vertellen wat er nou eigenlijk allemaal in zijn hoofd afspeelt. Hij was heel erg aan het huilen en vertelde dingen van wel 10 jaar geleden over kinderen die geen vriendjes met hem willen worden. Hij was heel erg boos.... het was erg emotioneel om dat te zien en er niet naar toe te kunnen. Hij moet het samen met Bibi oplossen.....het was zeker niet leuk maar wel heel goed dat het gebeurde want nu weet Bibi wat hem allemaal dwars zit en dat hij een heel laag zelfbeeld heeft en bijna altijd alles negatief ziet. De tijd om met de dolfijn te zwemmen was inmiddels voorbij.......helaas.... voor iedereen. Na afloop van de therapie hebben wij alles nog even met Bibi besproken en zijn ook wij blij dat hij het er uit heeft gegooid. Het was een hele zware therapiedag voor Lars......We gaan het morgen weer opnieuw proberen om te beginnen met een Goedemorgen!!!! aan iedereen die hij tegen komt. Maar ik denk dat dat nu wel gaat lukken.

Drumi Dushi

p.s wat een leuke reacties zetten jullie onder ons blog!! leuk om die iedere ochtend te lezen.

• 17 Augustus 2016 - 08:31

Lonneke:

Jeetje dat is wel heftig geweest zeg.....
    Hoop dat het vandaag minder heftig word en dat het voor lars wel.heel fijn is dat hij het eruit heeft gegooid....waardoor het opgelucht voelt.
    Heel.veel.succes vandaag
    Luv you
    Enne Jesper:je hebt gelijk.hoor slaap maar lekker uit

• 17 Augustus 2016 - 09:23

Opa Gerrit En Oma Nellie:

Lieve Allemaal,

dat was een zeer heftige dag maar ,fijn dat het er bij Lars uit is, en dat is het belangrijkste,

op naar de volgende dag !!!!!!!!!

Kus xxxxxxxx

• 17 Augustus 2016 - 11:15

Oma Babs En Opa Tim:

Lieve Allemaal,

Ach ja, maar wellicht heel goed dat Lars zo met zichzelf geconfronteerd wordt. Wat fijn dat er mensen zijn die hem, naar wij hopen, goed kunnen helpen. We zijn zeer benieuwd hoe het vandaag zal gaan. Sterkte Jan en Maud valt ook voor jullie niet mee. En dat ook nog 's morgens zo vroeg op je nuchtere maag. We leven met jullie mee. Dikke kus.

• 17 Augustus 2016 - 16:15

Ferenc En Esther:

Jeetje zeg, wat heftig om te lezen. En daar staan jullie dan als ouders dit gade te slaan, hoe moeilijk is dat.... je kind zo verdrietig te zien....
    Ik hoop dat jullie de verdere dag een rustig en relaxed dagje hebben gehad met leuke en gezellige momenten.
    Op naar morgen, nieuwe dag nieuwe kansen!!

Veel liefs van Ferenc, Esther, Milan, Thijmen en Bente

• 17 Augustus 2016 - 20:00

Meriam :

Lieve Uiltjes,

Zie deze dag maar als een regenbui, dan is er morgen weer zonneschijn!

xx Meriam

• 17 Augustus 2016 - 20:40

Ellen:

Nou jeetje zeg wat een heftige thearapiedag.
    Maar wel super goed Lars, dat je alles eruit hebt gegooid, vertel het maar hoor lieverd, dat lucht vaak op!!
    Zet m verder weer op, je kan het!!
    Liefs uit Enkhuizen

• 18 Augustus 2016 - 11:10

Dianne:

Ik lees het net pas en het is hier al niet droog te houden, maar wat goed dat hij dat eruit heeft gegooid.
    Dat is ook al een hele grote stap!

xx Dianne

• 18 Augustus 2016 - 19:56

Rita Denkers:

Nou dat is zeker wel moeilijk, om als ouders aan de kant te moeten staan en te zien dat er zoveel verdriet uitkomt. Maar het is wel een bijzonder moment en goed dat het gebeurd is.
    Je ziet hoe diep iets kan zitten, dat er na zoveel jaren uitkomt, omdat iemand weigerde verder te gaan als hij niet doet wat er gevraagd wordt. Heel bijzonder dat het op die manier wel werkt om hem aan het praten te krijgen. Mooi hoor. nog een fijne dag.
    Groetjes.