Laatste therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Uil - WaarBenJij.nu Laatste therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Uil - WaarBenJij.nu

Laatste therapiedag

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Lars

27 Augustus 2016 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

De laatste therapiedag was vandaag.......met een lach en een traan hebben we het allemaal afgesloten.
Maar eerst beginnen bij het begin. Vanmorgen mochten we dus uitslapen omdat een Duits gezin een verkeerde terugvlucht had geboekt. Zij gingen daarom om 8:00 uur naar de therapie en wij om 13:00. Zo dat scheelde wel een dotje in temperatuur!!!
We beseften ons ineens dat die 8:00 uur in de morgen therapie toch echt niet zo heel erg is. Voor Lars was het wel lekker want de zon staat dan hoog aan de hemel en is het in het water net even iets lekkerder.
Lars begon weer een half uurtje binnen. Daar moest hij weer gesprekjes voeren met mensen. Hij ging naar iemand toe die zat te eten. Eerst vroeg Lars wat haar favoriete tv programma was en daarna ging het over wat zij aan het eten was. Het ging hem weer goed af. Het is de bedoeling dat Lars dus straks in zijn nieuwe klas ook de goeie vragen aan andere kinderen kan stellen. Zodat ze een betere eerste indruk van hem gaan krijgen. Komt vast goed!!

Daarna mocht hij weer naar het dok. Lars was wel anders dan anders vandaag.... hij had toch ook een beetje last van de laatste keer alles doen denk ik.
Op het dok lag vandaag Kanoa op Lars te wachten met dolfijn trainster Elze. Deze dolfijn is een jong mannetje met enorm veel energie en dat kon je goed merken. Uiteraard mocht Lars nu weer speedboten met Kanoa die kan pas hard zwemmen!! Ook kon hij enorm hoog springen over stokken en door hoepels. De ballen halen en dikke knuffels geven.
Het was echt zo'n laatste dag waarin alles mocht.
Voor Alisa de stagiaire van Bibi was het ook haar laatste dag. Zij vliegt morgen naar huis.
Lars vroeg netjes of ze met z'n drieën ( Bibi, Alisa en Lars) een bommetje in het water mochten maken. Ja zei Elze en dan doet Kanoa ook mee. Zo gezegd zo gedaan. En wat denk je.... Lars haalde daar natuurlijk weer een geintje uit. Maar... het was wel echt een leuk geintje.
Ze telde tot 3 en dan zouden ze springen en ja hoor bij 3 lagen Bibi en Alisa ( met kleren aan) in het water en stond Lars nog op de kant. Hij gierde van de lach, kwam niet meer bij.....
Uiteindelijk sprong hij er nog achteraan en hebben ze nog heerlijk met z'n drieën met Kanao gezwommen. Ook heerlijk in de relax stand weer gelegen op de rug van Kanoa.
En toen was het toch echt het laatste uur voorbij.......nog een laatste zwaai van Kanoa en toen moesten we gaan.
Lars had het er zichtbaar best moeilijk mee. Een teken dat hij er toch echt van heeft genoten.

In het laatste half uurtje hebben we alles nog van de afgelopen 2 weken laten passeren. Bibi, Alisa en wij zijn super trots op Lars. Hij heeft in 10 dagen tijd weer zoveel geleerd. We hopen dat er nu een hele goeie nieuwe start gaat komen op een nieuwe school met nieuwe vriendjes. Bibi krijgt van ons een dikke 10!!! Met zoveel geduld en passie iedere dag daar zo intensief aan het werk zijn wat is dat toch mooi. Zij gaat nog zoveel gezinnen en kinderen gelukkig maken hier dat weet ik heel zeker.
We hebben Bibi en Alisa nog een mooi afscheids cadeautje gegeven en Lars verdiende natuurlijk na al die dagen keihard werken ook een mooi cadeau. Hij kreeg zijn welverdiende Pokemon pet en morgen krijgt hij nog de staart afdruk van Chabelita in het zilver om aan zijn ketting te hangen.

Wij willen iedereen heel hartelijk bedanken voor alle leuke reacties via dit blog, app, en op Facebook. Het was geweldig om al jullie berichtjes iedere ochtend te lezen. Zondagavond om 19:30 onze tijd vliegen wij weer naar Nederland waar we maandagochtend rond 11:00 uur weer zullen landen.
En mocht je ooit denken ik wil graag iets bijdrage aan de dolfijn therapie zodat er ook andere kinderen deze geweldige therapie kunnen gaan volgen denk dan eens aan Stichting Nicolette. ( verdere info bij ons) Zij kunnen er dan voor zorgen dat er gezinnen net zo blij gaan worden als wij.

Vanuit Curacao nog 1 keer
Drumi Dushi
xxx van ons

• 27 Augustus 2016 - 08:15

Dianne:

Lieve Lars, als je het op je nieuwe school ook zo gaat doen dan komt het daar helemaal goed.
    Maud, bedankt voor je leuke en mooie verslagen, ik zal ze missen.
    Ook complimenten voor de fotograaf, want wat zitten er ook nu weer geweldige foto's bij.
    Nog even genieten daar

• 27 Augustus 2016 - 08:37

Ferenc En Esther:

Nou, die laatste dagen net in 1 zucht uitgelezen! Heerlijk! En die grap van Lars...ik moest er hard om lachen. Wat n humor! Mooi te lezen dat jullie fantastische 2 weken hebben gehad met enorme stappen. Nu hopen en hard werken om de stappen vol te blijven houden. Nogmaals dank je wel voor de mooie verhalen en geweldige foto's! Misschien kun je dat gaan doen JW, fotograaf zijn bij het cdtc en in het sea aquarium naast die bed and breakfast?

geniet van de laatste dag en goede terugvlucht!

liefs van ons 5en

• 27 Augustus 2016 - 10:14

Lonneke:

Lieve allemaal.
    Wat gaat het toch hard hé.
    Lara wat ben ik trots op je hoe je het allemaal hebt gedaan daar!!
    ik hoop dat het allemaal zijn vruchten afwerpt op je nieuwe school.
    Wat zal het weer moeilijk zijn geweest om afscheid te nemen....ik zou daar ook niet tegen kunnen

• 27 Augustus 2016 - 10:16

Oma Babs En Opa Tim:

He jammer dat het nu alweer afgelopen is, maar fijn dat het een goed resultaat heeft gehad. Maar nu straks op je nieuwe school het geleerde in de praktijk brengen. HET GAAT JE LUKKEN LARS, wij hebben er alle vertrouwen in. Geniet nog van de laatste dag en voor morgen goede reis en wel thuis.

Dikke kus van ons

• 27 Augustus 2016 - 13:12

Meriam:

Ik ben waarschijnlijk te laat.... volgens mij zijn jullie al vertroken naar het vliegveld.
    Lars, het was fijn om al je verslagen te hebben gelezen en dat wij vanuit Nederland een beetje hebben meegenoten van jullie vakantie! Een dikke proficiat met je prestatie tijdens de therapiedagen en toi toi toi op je nieuwe school in Breda!

Goeie reis en tot gauw...
    XX

• 28 Augustus 2016 - 11:28

Ellen:

Lieverds, wat was t heerlijk en geweldig om te lezen, jullie avonturen op curacao...
    En Lars zoveel gedaan en geleerd, hopelijk heb je hier heel veel aan in je verdere leven.
    Prachtige foto s we hebben genoten.
    Goede terugvlucht dikke knuffel Tom Ellen Daan