Vrije zondag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Uil - WaarBenJij.nu Vrije zondag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Uil - WaarBenJij.nu

Vrije zondag

Blijf op de hoogte en volg Lars

30 Juni 2013 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Vandaag een vrije dag. Rond 9:00 uur zaten we aan het ontbijt. Het plan was om vandaag het eiland een beetje te verkennen. Dus rond 10:00 uur zaten we in de auto richting de Westpunt. We hadden al van verschillende mensen gehoord dat het daar zo mooi moest zijn. Het is hier vandaan ongeveer een uurtje rijden. De wegen zijn hier over het algemeen niet heel erg best, veel kuilen in de weg of gewoon complete gaten erin. Gelukkig hebben we een soort jeepachtige amerikaanse auto dus deze kan het goed aan.
Wat ons ook erg opviel onderweg is dat er veel mensen in slecht onderhouden woningen wonen. Het verschil tussen arm en rijk is hier heel goed te zien.

Maar goed, na ongeveer een uurtje rijden kwamen we aan op de westpunt. Inderdaad prachtige witte stranden met een azuur blauwe zee. Jw heeft weer prachtige foto's gemaakt. Playa Kalki was de eerste stop. We hebben daar op het strand koffie gedronken. Op dit strand waren heel veel mensen aan het duiken.
Na de koffie vervolgden we onze weg naar het strand op de Grote Knip. Heel bekend bij de lokale bevolking. Het plan was om daar op het strand te gaan liggen maar er was geen plekje meer te vinden een beetje in de schaduw. Nou kan ik goed tegen warmte maar soms is het mij ook net even te heet om constant in de zon te liggen. De zon staat hier zo recht boven je dat we iedere dag nog steeds factor 50 smeren. Hebben we zon, is het soms weer te veel ha ha, het is ook nooit goed.
Het plan was om terug te gaan naar het strandje van gisteren, maar onderweg kwamen we het strand Cas Abao tegen. Daar maar eens even kijken.
Dat zag er goed uit. Echt zoals een tropisch strand eruit moet zien. Wit zand, blauwe zee en een gezellige bar met allerlei lekkere drankjes.
Zonnebedjes gepakt en hier hebben we de rest van de dag heerlijk gelegen. Lars en Jesper hebben de hele middag weer met hun hoofd naar beneden gelegen in het water op zoek naar de meest mooie vissen.
Tegen 5 uur zijn we weer richting de Dolphin Suites gereden, waar Lars nog een duik in het zwembad heeft genomen. Hij heeft er soms nog geen genoeg van.
Vanavond weer heerlijk gegeten bij de Mexicaan op verzoek van Jw. Lars kreeg wel de opdracht dat wat hij bestelde hij dat ook moest opeten. En ja hoor, de frietjes met kinderhamburger ging er weer helemaal in!! Tja groente eten staat hier niet op het menu helaas.
De jongens wilde nog heel graag een toetje. Mogen wij chocolade fondue met z'n tweeën?? Nou vooruit!!! En dat zag er lekker uit!!!
Moe en voldaan liggen we nu weer bijna in bed. Morgen gaan we aan de tweede therapieweek beginnen. En morgenavond hebben we met alle therapiekinderen en hun ouders een boottocht. Word vast heel gezellig.

Lekker slapen maar weer en tot morgen.
Drumi Dushi xxx

• 01 Juli 2013 - 04:35

Milan De Kock:

Lekker!!
    Kunnen jullie (=Lars) er morgen weer tegenaan... Succes en we horen graag jullie top 5 van stranden van Curacao morgen....
    Groeten, Ferenc, Esther, Milan, Thijmen en Bente

• 01 Juli 2013 - 08:32

Lonneke:

Nou wat een heerlijke warme dag hebben jullie weer gehad dan. Zeur maar lekker want hier was het gister aardig maar vandaag alweer minder grrr maar goed wij hebben het nog tegoed (hoop ik)
    Ziet er allemaal heerlijk uit vooral dat chocolade hmmmm goeie keus mannen!!
    Vanaf vandaag weer in het "gereel" geniet van deze dag.....
    Dikke kus

• 01 Juli 2013 - 10:28

Jessica:

Wat een mooie ervaring ik ben benieuwd naar al die mooie foto's van JW. Die we nu al zien zijn prachtig . Genieten jullie maar van het mooie weer . En natuurlijk van jullie laatste week daar. Wij wachten iedere dag benieuwd weer op jullie verhalen , dikke x ( wat een heerlijke chocolade fontein lars en Jesper)

• 01 Juli 2013 - 10:36

Dianne:

JW buiten jouw prachtige foto's vind ik het ook heel fijn om te lezen en te zien dat jouw zwemallergie ook helemaal over is. (haha). xx

• 01 Juli 2013 - 12:21

Ria Oonincx:

Hoi fam. den Uil,

Heb net al jullie verslagen gelezen en ben echt onder de indruk.
    Wat moet het geweldig zijn om te zien wat er gebeurt daar met Lars.
    Hij geniet er dus toch gelukkig wel van ondanks zijn protesten hier.
    Ik ga geloof ik Curacao ook maar op mijn verlanglijstje zetten!
    Geniet nog van de laatste week.

Groetjes Ria.

• 01 Juli 2013 - 16:37

Opa Gerrit En Oma Nel:

Hallo uiltjes
    De laatste week is ingegaan geniet er nog maar lekker van,wat een mooie witte stranden hebben ze daar,geweldig,nou Lars zet hem op vandaag ,kusjes voor Bonnie van ons

Heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel kusjes !!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 02 Juli 2013 - 04:10

Ellen:

Hoi hoi
    Leuk en lekker ook wel zo n vrije zondag,ook even wat anders zien van dat mooie Curaçao! Al was het vandaag weer geweldig die heerlijke koppie s te zien van onze kids,en hoe ze genieten. En Lars..... Patat gegeten.... Jee topper ga zo door. Tot morgen,op naar nog meer moois.