1e therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Uil - WaarBenJij.nu 1e therapiedag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Uil - WaarBenJij.nu

1e therapiedag

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Lars

16 Augustus 2016 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Na een heerlijk weekend, waarin we lekker op diverse stranden hebben geacclimatiseerd, zijn we dan vanmorgen aan onze eerste therapie dag begonnen. Het was erg vroeg toen onze wekker afging 6:45 uur, Lars was gelijk bij de tijd. Een snel ontbijtje naar binnengewerkt, want om 7:30 uur stonden Bibi en haar stagiaire al bij het CDTC op ons te wachten. Bibi is afgestudeerd fysiotherapeute, maar heeft altijd gewerkt met kinderen met beperkingen en handicaps.

We werden weer hartelijk ontvangen. Lars ging gelijk met de stagiaire mee naar binnen en Bibi heeft met ons een gesprekje gehouden over wat onze doelen zijn voor de komende 2 weken. We hebben verteld over de sociaal emotionele problemen van Lars en hebben haar alle schoolinformatie die we maar hebben van de afgelopen tijd aan haar gegeven om door te lezen.
Na een gesprekje van ongeveer een half uurtje ging Bibi met Lars binnen aan de slag. Daar zijn wij als ouders niet bij en moeten we afwachten of Lars ons gaat vertellen wat hij daar doet...... natuurlijk verteld Bibi ons dat wel, maar Lars moet het zelf gaan vertellen.
Lars kwam vanuit het CDTC met zijn zwempak aan lopen en moest zich zelf gaan aankleden.
Daarna liepen ze door naar het dok en lag daar dolfijn Chabalita op Lars te wachten. Deze dolfijn is zwanger en moet binnen een paar weken bevallen. Chabelita is de dochter van Bonnie waar Lars de vorige keer mee heeft gezwommen. Chabalita doet nu niet alles meer met Lars. Als er een keer gespeedboot ( heel hard door het water zwemmen met Lars ) mag worden dan doet Bonnie dat omdat Chabalita niet meer de kracht heeft om dat te doen.
De opdrachten die Lars kreeg op het dok waren best pittig en vond hij niet altijd even leuk..... maar ja op sommige momenten zijn we hier niet voor de lol.
Na een ongeveer een uur was het zwemmen met de dolfijnen klaar en ging lars zich omkleden en hadden wij een laatste gesprekje met Bibi. Hij heeft het prima gedaan! Met een geintje en met serieuze dingen was het al een goeie ochtend.
Morgen weer een nieuwe dag en gaan we kijken wat hij nog onthouden heeft vandaag.
Het voordeel van zo vroeg therapie is dat je nog een lekkere dag hebt om andere dingen te doen, dus vanmiddag een bezoekje gebracht aan Willemstad.
Nu gaan we weer lekker slapen en de wekker weer zetten en zijn we morgen om 8:00 weer fris en fruitig op het CDTC

Drumi Dushi allemaal en tot morgen xxx

• 16 Augustus 2016 - 07:30

Yvonne:

Hoi!

Wat superleuk om belevenissen zo te lezen! Wat zou ik graag een Curaçaose vlieg geweest zijn, had ik stiekem mee kunnen spieken. Vind het heel interessant en ben zo benieuwd wat het voor Lara gaat doen. Ik begrijp dat het soms pittig is voor hem, maar als ik de foto van lachende Lars met de lachende dolfijn zie weet ik dat het plezier er ook zeker is. Prachtfoto!!!

Liefs Yvonne

• 16 Augustus 2016 - 08:56

Meriam :

Wat heerlijk om om je reisverslag te lezen en de fotos te zien!
    En die wekker zetten heeft toch echt wel weer zn voordelen zie je wel, vanaf 10.00 uur geen verplichtingen meer. Als ik dat lachje op je gezicht zie Lars heb je volgens mij het hart van Chabalita ook al gestolen!
    Veel plezier nog......

• 16 Augustus 2016 - 09:56

Ellen:

O lieverdjes wat heerlijk weer om te zien, en Lars wat ga je al goed zeg!!
    Maak er maar mooie 2 weken van, met je lieve dolfijn.
    Succes, leer maar weer veel, dat komt vast goed.
    Liefs van ons uit Enkhuizen

• 16 Augustus 2016 - 11:19

Esther En Ferenc:

Ha allemaal,

Wat leuk weer om te lezen! Wel een beetje jaloers hoor.....
    Geef die Chabelita maar een dikke knuffel van Milan en doe de groetjes aan Merel als die er nog rond loopt. Heel leuk om jullie belevenissen te lezen en zo op de hoogte te blijven. Doet ons wel weer terug denken aan die mooie momenten die we samen beleefden een paar jaar geleden. Hopelijk bereiken jullie, naast de mooie ervaring, ook resultaten waar jullie op hopen.

Veel liefs van ons 5-en